شما می توانید سخنران موفقی باشید
۱۳۹۵-۱۰-۱۵
این خانم هم به شبکه جم پیوست
۱۳۹۵-۱۰-۱۹

بی خوابی 

بیداری های مکرر در طول شب،بی قراری ،اشکال در به خواب رفتن،بیدار شدن صبح زود ،احساس خواب ناخوش،
خواب آلودگی و اختلال در عملکرد روزانه همه ی اینها از نشانه های بی خوابی و نداشتن یک خواب خوب در طول
شب است. بیخوابی باید درهمان ابتدای شروع درمان شود و گر نه هر چه بگذرد درمان آن مشکلتر خواهد شد.
علت های شایع ایجاد بی خوابی در افراد مختلف متفاوت است .در زیر به نمونه ای از علل شایع بد خوابی
یا بی خوابی را در افراد بیان می کنیم.

*اضطراب

*فشار روحی و اندوه

*وسواس های فکری

*خوردن بعضی از غذاها

*هضم بد غذا

*پر کاری یا کم کاری تیروئید

*آسم

*افسردگی

*دیابت

*میگرن

*ورم مفاصل

*سن(با افزایش سن عمق خواب کمتر می شود.)

*کافئین

غذاهایی که می توانند بی خواب شما را درمان کنند کم نیستند و می توانند تا حد زیادی درمان بی خوابی و بد خوابی شماباشند.

۱-نوشیدن شیر داغ

۲-منابع غذایی دارای تریپتوفانمانند:بوقلمون،تخم مرغ،ماهی ،خرما،انجیر و موزمصرف کنید.

۳-یک وعده ی غذایی شبانه غنی از کربو هیدرات و با پروتئین کم می تواندبه آماده شدن برای خواب کمک کند.
۴-دریافت کم ویتامین B6با بی خواب مرتبط است.
۵-ماهی آزاد ،ساردین،دانه های کتان،کدو تنبل و کنجد تامین کننده ی اسید های چرب امگا ۳ هستند
که تاثیر مستقیمی بر اعصاب مرکزی و اینترکولین ها (آغاز کننده های خواب دارند.)
۶-خوردن سالاد کاهو قبل از خواب
۷-خوردن چای کامومایل
۸-کمبود آهن یاپایین بودن آن می تواند منجر به بی خوابی شود.
۹- مصرف سبزیجات سبز پر رنک خواب شما را زیاد خواهد کرد.
۱۰-مصرف عسل ،خوراکی که در درمان بیشتر بیماری ها جادو می کند.
“تذکر”
پرهیز از خوردن این غذاها
**غذاهای تحریک کننده ومانع خواب مانند :قهوه و نمک.این دو ماده ی غدد آدرنالین را تحریک می کنند نمک باعث بالا رفتن
فشار خون و بی خوابی می گردد.

 

**مبتلایان به آپنه(اختلال تنفسی که در طول خواب اتفاق می افتد)باید از خوردن کره،مارگارین،روغن ها،کیک،بیسکویت
و غذاهای سرخ شده اجتناب کنند

پاسخ دهید