این مواد غذایی به بدن شما می گویند من سیرم

این مواد غذایی به بدن شما می گویند من سیرم

داشتن اندامی متناسب وزیبا آرزوی همه ی افراد است .همه ی افراد غذا خوردن را دوست
دارند کمتر کسی پیدا می شود که ازغذا خوردن لذت نبرد.با این همه به اندازه خوردن
و یک رژیم غذایی سالم داشتن برای سلامتی و تناسب اندام حرف اول را می زند.
اگر تغذیه ی شما درست باشد بدنتان می گوید که چه زمانی سیر است.
در زیر فهرستی از غذا هایی معرفی می شودکه باعث می شود خوب و به موقع سیر شوید.
   
img14295790   
عدس، این دانه‌ی کوچک سحرآمیز را فراموش نکنید. هر دانه عدس حاوی ۳۰٪ پروتئین،
فیبر فراوان، آهن و ویتامین ب است. همچنین عدس ارزان است و خوردنش با هرچیزی
مانند ماهی، سالاد، سوپ، به همراه گوجه یا با آووکادو مقدور می‌باشد.
 

 

avocado1
اول از همه، آیا می‌دانید که آووکادو از نظر علمی جزو خانواده‌ی توت‌هاست؟!
این میوه، چربی اشباع نشده‌ای دارد که کلسترول خونتان را پایین می‌آورد. همچنین،
دارای فیبر محلول و نامحلول (فقط چند غذا هستند که هردو نوع فیبر را دارند)، و
ویتامینهای کا، بی و ای هم هست. این همان چیزی است که هر روز می‌توانید بدون نگرانی میل کنید.
 
506
سیب‌ها سرشار از فیبر می‌باشند، حتما بارها درباره‌ی خواصشان شنیده اید! سیب سرشار
از “فیبر” عنصر زبرینه ای است که باعث می شود همه چیز به روانی در دستگاه گوارش
حرکت کند. یک سیب متوسط ۹ تا ۱۰ گرم فیبر داشته بخش قابل توجهی از ۲۰ تا ۳۵ گرم
نیاز روزانه بدن ما را در این مورد تامین می کند.
 
%d9%81%d9%84%d9%81%d9%84-%d9%82%d8%b1%d9%85%d8%b23
 سس‌های تندی مثل سس چیلی یا هر ادویه‌ی تند دیگر که به غذایتان می‌افزایید، می‌تواند
متابولیسم بدنتان را بالا ببرد. اما بنظر می‌رسد که غذاهای تند به شما احساس سیری هم
می‌دهند که این فوق العاده است، چرا که آنها واقعا خوشمزه‌اند!
 
%d9%81%d9%88%d8%a7%db%8c%d8%af-%d8%ae%d9%88%d8%b1%d8%af%d9%86-%d8%b4%da%a9%d9%84%d8%a7%d8%aa
افرادی که پیش از غذایشان شکلات تلخ می‌خورند، ۱۷٪ کالری کمتری مصرف می‌نمایند.
آیا می‌توانید دلیل بهتری برای خوردن این دسر قبل از غذا پیدا کنید؟ شکلات تلخ حتی
بیشتر از شیر به شما احساس سیری می‌دهد، پس لازم نیست هیچ خوراکی دیگری را
جایگزین شکلات تلخ کنید.
nimru
معمولا همه می‌گویند که صبحانه مهمترین وعده‌ی غذایی روز است اما قطعا منظورشان هر
صبحانه‌ای نیست. هر چه پروتئین بیشتری در وعده‌ی صبحانه مصرف کنید، مدت طولانی
احساس سیری خواهید کرد. خوردن تخم مرغ  گزینه‌ی عالی برای صبحانه است.
زیرا شما مدت طولانی احساس سیری دارید این به خاطر دیر هضم بودن سفیده ی
آن است.سعی کنید تخم مرغ را به صورت آب پز استفاده کنید تا نتیجه ی بهتر بگیرید.
 
1717161861-parsnaz-ir
خطری که در مورد آجیل وجود دارد این است که پس از خوردن تنها مقدار کمی، دیگر
نمی‌توانید از آنها دست بکشید! اما اگر شما این توانایی را دارید که با این وسوسه
مبارزه کنید، آجیل و انواع مغزها، میان وعده‌ی کاملی هستند. کره‌‌ی بادام زمینی یا
بادام شیرین را هم می‌توانید جایگزین کنید، اما فقط یک قاشق!باید مراقب باشید
در خوردن آجیل زیاده روی نکنید.

پاسخ دهید