مصرف موز را کم نکنید و فواید آن را بدانید

مصرف موز را کم نکنید و فواید آن را بدانید

موز

خواص موز

خواص موز:

موز از نظر طب قدیم ایران معتدل و تر است

 

جوشانده موز برای قطع خونریزی مفید است.

 

موز سبب تقویت قدرت بینایی در بزرگسالان می‌شود.

 

موز می‌تواند به کسانی که در تلاش برای ترک سیگار هستند، کمک کند.

 

ویتامین B6 و B12، پتاسیم و منیزیم موجود در موز به بدن در رهایی از اثرات
کنار گذاشتن نیکوتین کمک می‌کند.

 

ارزش غذایی موز برابر است با گوشت فقط فاقد مواد چربی و کلسیم می‌باشد.

 

موز نرم کننده سینه است.

 

اشخاصی که اوره اضافی در خون دارند می‌توانند در برنامه غذایی خودشان موز را بگنجانند.

 

موز محرک شهوت است.وموز نشاط آور است.

 

موز خون‌ساز است به خاطر وجود آهن.

 

موز تأمین کننده مواد معدنی مورد نیاز بدن می باشد.

 

میوه موز برای درمان زخم های سرطانی مفید است.

 

 کسانی که کلسترول خون آنها نوع LDL زیاد است بهتر است به مدت ۱۴ شب
شام فقط موز بخورند.

 

افرادی که کار فکری دارند موز را در برنامه غذایی خود بگنجانند.
فواید موز

مصرف موز در افراد ضعیف و لاغر

موز خون‌ساز است و برای اشخاص لاغر و کم‌خون بسیار ضروری است.
برای درمان ضعف بدن بهتر است موز به همراه عسل مصرف شود.

فواید موز برای تقویت استخوان ها:

موز به رشد و تقویت سلامت استخوان‌های بدن کمک می‌کند و این امر از دیگر

 

اثرات وجود پتاسیمدر موز است زیرا پتاسیم با افزایش از دست رفتن کلسیم بدن

 

از طریق ادرار مقابله می‌کند و مانع از این می‌شودکه استخوان‌ها به سرعت نازک شده و تحلیل بروند.
Close shot of baby eating a banana

مصرف موز در کودکان و نوجوانان:

موز یک غذای کامل است حتی برای کودکان.

 

به خاطر وجود فسفر در موز برای هوش و حافظه کودکان و نوجوانان بسیار مفید است.

 

موز سطح هوشیاری دانش‌آموزان را بالاتر برده و به فرایند یادگیری آن‌ها کمک می‌کند.

مصرف موز در بارداری و شیردهی:

موز از سقط جنین جلوگیری می‌کند. خانمهایی که بچه سقط می‌کنند موز بخورند.

 

موز در خانم‌های باردار سوزش معده و تهوع‌ صبحگاهی را رفع می‌کند.

 

موز حاوی پتاسیم بوده و به مبارزه با خستگی در دوران بارداری و کسب
سریع انرژی کمک می کند

 

البته برخی منابع مصرف موز توسط زنانی که نوزادان آنها دارای یرقان هستند را در
دوران شیردهی ممنوع اعلام کرده اند.

 

موز به دلیل پتاسیم بالایی که دارد به بهبودی سریع در دوران نقاهت کمک شایانی می‌کند.

مصرف موز در سالمندان:

کمبود پتاسیم سبب افسردگی و فراموشی می شود. افراد سالمند، از این نظر بسیار

 

آسیب پذیر هستند، زیرا تمایل به مصرف میوه و سبزی های تازه در آنها کمتر است.

 

موز رسیده که سرشار از پتاسیم می باشد، دارای قابلیت جویدن و هضم آسانی نیز می باشد.

 

یک موز رسیده نیاز روزانه یک فرد بزرگسال به پتاسیم را به میزان ۱۱ درصد تأمین می کند.

فشار خون بالا:

به دلیل کم بودن مقدار سدیم و زیاد بودن مقدار پتاسیم موز، این میوه برای افراد
دارای فشار خون بالا بسیار ایده آل است.

 

موز به دلیل برخورداری از پتاسیم، سیستم گردش خون را تنظیم می‌کند و خطر حملات قلبی را کاهش

 

می‌دهد. در واقع به دلیل وجود همین ماده حیاتی، موز برای افرادی که دارای فشار خون بالایی هستند، مناسب است.

 

موز برای کسانی که دچار بیماری قلبی هستند یک غذای خوب است به عنوان شام یک عدد میل شود.

 

بیماران قلبی که هر روز آسپرین می خورند بهتر است قبل از آسپرین یک عدد موز بخورند.

پاسخ دهید