کلاژن سیلیکا را دست کم نگیرید!

کلاژن سیلیکا را دست کم نگیرید!

fruit-skin-health

%d9%be%d9%88%d8%b3%d8%aa

 

آیا تا به حال نام سیلیکا را شنیده اید؟در مورد این ماده چقدر شناخت دارید؟آیا نبود سیلیکا دربدن موجب اختلال می شود؟

 

سیلیکا یک ماده ی جدید نیست بلکه سالیان طولانی وجود داشته است.

 

سیلیکا دومین عنصر روی زمین است که در بسیاری از غذاهای گیاهی موجود است.

 

*این ماده ی معدنی برای حفظ سلامت مفید است و به تولید کلاژن کمک می کند.

 

*کلاژن موجود در سیلیکا کمک می کند که پوست شما حتی بعد از ۴۰ سالگی زیبایی وسلامت خود را حفظ کند.

 

*پوست را ضخیم تر و انعطاف پذیری آن را بیشتر می کند.

 

*مو و ناخن را تقویت می کند و مانع از خشکی آن می شود.

 

*تراکم استخوان ها را حفظ می کند و در نتیجه مانع از پوکی استخوان می شود.بدون سیلیکات کلسیم جذب استخوان ها نمی شود.

 

*آلومنیوم اضافه در بدن را خنثی می کندوبا خارج کردن آن از بافت های مغز مانع از بروز آلزایمر می شود.

 

*رگ های خونی بدن را تقویت می کند.

 

*به بدن در کاهش التهاب مفصل کمک می کند.

 

*با بالا رفتن سن به علت رعایت نکردن برنامه غذایی مناسب میزان سیلیکا کاهش می یابد.با کمبود این عنصر بافت ها
دیگر قادر به نگه داشتن رطوبت نیست.وپوست دچار افتادگی وچین و چروک می شود.
*کمبود سیلیکا باعث خشکی مو می شود. در نتیجه دیگر مو براق نیست.

18

چه مواد غذایی حاوی سیلیکا است :

سبزی جات و میوهایی که سیلیکا دارند:
*نخود، کشمش ،تره فرنگی،لوبیا سبز،مارچوبه،خیار،کرفس،هویج،توت فرنگی،انبه،ریواس و موز

 

غلات:
*گندم سبوس دار،برنج قهوه ای

 

تذکر:

سیلیکا یک ماده ی معدنی است که مصرف بیش از اندازه ی آن باعث اختلال در جذب بیش از اندازه ی مواد معدنی نظیر آهن و مس می شود.و این امر سلامت بدن را تهدید می کند.

پاسخ دهید